چه ظروفی را در ماشین ظرفشویی نباید شست؟

۱۶ بازديد

چه ظروفی را در ماشین ظرفشویی نباید شست؟

برای استفاده کارآمد و موثر از ماشین ظرفشویی به عنوان سایر وسایل آشپزخانه، لازم است تعدادی از نقاط را بدانید. یکی از مهم ترین چیزهایی که باید بدانید این است که ماشین ظرفشویی برای شستن ظروف مناسب نیست. در واقع روش شستشو و دمای بالای ماشین ظرفشویی می تواند برخی ظروف را خراش دهد و به آن آسیب وارد کند. اگر مالک یا برنامه ای برای خرید ماشین ظرفشویی دارید، باید فهرستی از ظروف بسازد که نباید در دستگاه قرار گیرد. در واقع وقتی این لیست را تهیه می کنید و به آن توجه می کنید، دیگر به غذاهای با ارزش و مهم در ماشین ظرفشویی تان آسیب نمی رسد. اگر می خواهید بدانید کدام ظروف نباید در ماشین ظرفشویی قرار گیرند، از آچار استفاده کنید.

قرار دادن هر نوع ظرف چوبی در ماشین ظرفشویی ممنوع است!

 

هنگام قرار گرفتن در معرض آب، استفاده از آن ها ترک می خورد، بنابراین کمی روغن در آن ها وجود دارد. قرار دادن ظروف و کاسه های چوبی در ماشین ظرفشویی در نهایت می تواند باعث ناپدید شدن روغن شود که نتیجه آن ترک خوردن و تورم است. بهترین راه برای تمیز کردن ظروف چوبی شستن آن ها با دست با شوینده خنثی است. در صورت لزوم ضدفونی کردن لوازم آشپزخانه، مدت زیادی آن ها را در آب خیس نکنید، بلکه با کمی جوش شیرین و سرکه آن ها را خیس کنید.

قرار دادن ظروف چوبی در ماشین ظرفشویی ممکن است ترک بخورد و متورم شود.

بطری های دهان باریک

 

ظرفی که نباید در ماشین ظرفشویی قرار گیرد بطری های باریک دهان هستند. زیرا دهان باریک آن ها مانع از پاشیدن کامل آن ها به داخل بطری و تمیز شدن آن ها می شود. برای تمیز کردن کوزه ها مقداری آب و شوینده روی آن ها قرار دهید و خوب تکان دهید و تمام قسمت ها را با قلم مو شیشه ای پایه بلند بشویید.

گلدان چدن و تابه

 

یک مزیت مهم استفاده از ابزار چدن پوشش بدون چوب آنهاست. سطح بدون چوب آن گلدان های چدن و تابه هایی را در فهرست ظروفی که نباید در ماشین ظرفشویی قرار گیرد، می ساخت. چرخه شستشوی ماشین ظرفشویی ها و شوینده های قوی در نهایت پوشش غیر چوب و روغنی را از تابه های چدن خارج خواهد کرد.

ظروف چینی و شیشه ای دست نقاشی شده

 

برخی از صفحات شیشه ای یا چینی دست ساز هستند. این غذاهای ارزشمند و زیبا گرما و شوینده های قوی را برای ماشین ظرفشویی تحمل نمی کنند. اگر می خواهید این ظروف همیشه زیبا و مجلل به نظر برسن، آنها را با دست و یک شوینده خنثی بشویید و با حوله خشک کنید.

تفلون، آلومینیوم و تابه های مسی و تابه

 

ممکن است فکر کنید که تفلون، آلومینیوم و تابه های مسی و تابه ها به دلیل مواد بادوام آن می توانند در ماشین ظرفشویی شسته شوند. متاسفانه این طور نیست و با قرار دادن این ظروف در ماشین ظرفشویی می تواند به آنها آسیب بزند. به عنوان مثال شوینده های قوی به سرعت پوشش بدون چوب را از گلدان های تفلون خارج می کنند و باعث تبدیل شدن به آنتن های مسی می شوند

لیست محصولات سایت بکولند

 

 

ماشین ظرفشویی بکو مدل 26422 x - قیمت ظرفشویی بکو ?? نفره - بکولند

ماشین ظرفشویی بکو مدل DFN28422S - قیمت ظرفشویی بکو 28422s - بکو لند

ماشین ظرفشویی بکو مدل DFN38531X - قیمت ظرفشویی بکو - بکولند

ماشین لباسشویی 8 کیلویی بکو مدل DHP8744 W - قیمت لباسشویی بکو - بکولند

ماشین لباسشویی 9 کیلویی بکو مدل 9734 XS - لباسشویی- بکو لند

ماشین لباسشویی بکو 8 کیلو دودی WTV8734XCM - قیمت لباشسویی بکو - بکولند

ماشین لباسشویی بکو 9 کیلو WTV9745XOMA - وب سایت رسمی بکو

منبع :

 

https://www.blogtalkradio.com/dionsweet4

https://www.viki.com/users/dionsweet4_562/about

https://infogram.com/untitled-chart-1hd12yxl5zvgx6k?live

https://qiita.com/DionSweet4

https://slides.com/dionsweet4

https://letterboxd.com/DionSweet4/

http://www.authorstream.com/DionSweet4/

https://www.atlasobscura.com/users/dionsweet4

 

 

https://bekoland.ir/product/%d9%84%d8%a8%d8%a7%d8%b3%d8%b4%d9%88%db%8c%db%8c-%d8%a8%da%a9%d9%88-8-%da%a9%db%8c%d9%84%d9%88-1400-%d8%af%d9%88%d8%b1-%d8%b3%db%8c%d9%84%d9%88%d8%b1-wtv8736xs/

تعمیر کامپیوتر

۱۵ بازديد

تعمیر کامپیوتر


 

محال است که شما با انواع کالاهای دیجیتال از جمله سیستم های کامپیوتری و لپ تاپ سر و کار داشته باشید و این وسایل دچار خرابی نشوند، به طور کلی خرابی این سیستم ها امری اجتناب ناپذیر می باشد.

s4_06au.jpg

کند شدن یا روشن نشدن کامپیوتر، عدم نمایش تصویر یا نمایش درهم و کند شدن تصاویر، ایجاد صدای غیرعادی در کیس، ری استارت شدن مداوم سیستم و فریز شدن صفحه ی نمایش تمامی این موارد نشان دهنده ی این است که سیستم شما دچار مشکل شده است و نیاز به تعمیر دارد، این مشکلات می تواند مربوط به نرم افزار و یا مشکلی در سخت افزار کامپیوتر شما باشد.
در صورت نداشتن تخصص و تجربه ی کافی در حوزه ی سخت افزار و نرم افزار سیستم های کامپیوتری بهتر است در صورت بروز چنین مشکلاتی از فردی با تجربه کمک بگیرید تا بتواند به سرعت مشکل شما را حل کند، مجموعه ی رایانه کمک با دارا بودن کادری مجرب توانسته است در تمامی حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری  خدمات متنوعی در زمینه تعمیر کامپیوتر و تعمیر لپ تاپ به شما عزیزان  ارائه دهد، در ادامه به معرفی برخی از خدمات این مرکز خواهیم پرداخت.

نصب ویندوز در محل

یکی از مهم ترین خدمات مجموعه ی رایانه کمک نصب ویندوز در محل می باشد، بهتر است هر 6 ماه تا یک سال برای ارتقاء ویندوز و یا نصب مجدد آن اقدام کنید، مشکلاتی از جمله کند شدن سیستم با تعویض ویندوز برطرف خواهد شد،
•    با نصب ویندوز در محل دیگر نیازی به جابه جایی سیستم خود نخواهید داشت
•    علاوه بر این تمامی مراحل نصب ویندوز و تقسیم بندی درایوها در حضور شما و با نظر خودتان در محل انجام خواهد شد و این موضوع امنیت و اطمینان خاطر رو برای شما عزیزان همراه خواهد داشت
•    یکی دیگر از مزایای نصب ویندوز در محل صرفه جویی در زمان و هزینه های اضافی جهت رفت و آمد می باشد.
پس در هر زمان که نیاز به نصب و یا تعویض ویندوز سیستم خود داشتید می توانید با کارشناسان مجموعه ی خدمات کامپیوتری رایانه کمک تماس حاصل نمایید.
برای آشنایی با جدیدترین اخبار تکنولوژی و آموزش های کاربردی در خصوص سخت افزار و نرم افزار سیستم های کامپیوتری می توانید به سایت آموزشی رایانه کمک مراجعه فرمایید، علاوه بر این برای مشاهده ی ویدئوهای آموزشی می توانید صفحه ی اینستاگرام رایانه کمک را دنبال کنید.


 

انواع خدمات کامپیوتر رایانه کمک

به طور کلی خدمات کامپیوتر به 2 دسته ی کلی خدمات سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم می شود:

•    خدمات سخت افزاری

ایجاد مشکل در قطعات مختلف و تجهیزات کامپیوتر و لپتاپ از قبیل رم، منبع تغذیه، هارد، کارت گرافیک و پردازنده می تواند باعث مشکلات جدی در کارکرد سیستم شما شود، عیب یابی و تعمیر قطعات سخت افزاری کامپیوتر و لپ تاپ یکی از انواع خدمات کامپیوتری می باشد که به صورت حضوری و در محل انجام می شود.

•    خدمات نرم افزاری

اما نرم افزارها عهده دار فعالیت های گوناگون بر روی سیستم شما می باشند، ممکن است در هنگام کار با نرم افزارهای مختلف دچار مشکلاتی از جمله نمایش ارورها، اجرا نشدن یا از کار افتادن آن ها شوید، گاهی ممکن است در هنگام نصب نرم افزارهای تخصصی نیز دچار مشکل شوید که در صورت مواجه شدن با مشکلات این چنینی باید از یک کارشناس کامپیوتر در حوزه ی نرم افزار کمک بگیرید.

•    خدمات شبکه

یکی دیگر از خدمات شرکت رایانه کمک حل مشکلات شبکه ای در محل و یا حتی به صورت " از راه دور " میباشد که کارشناسان ما میتوانند در کمترین زمان تمامی مشکلات شبکه ای و کامپیوتری شما عزیزان را برطرف کنند .



 

تعمیر کامپیوتر در محل

همان طور که پیش تر اشاره شد تعمیرات کامپیوتر در محل به شخص این امکان را می دهد تا به راحتی و بدون نیاز به جابه جایی سیستم مشکل را برطرف سازد، تعمیر کامپیوتر در محل مزایای فراوانی داشته که در ادامه به ذکر چند مورد خواهیم پرداخت.


 

مزایای تعمیر کامپیوتر در محل

•    جلوگیری از سرقت اطلاعات خصوصی

معمولا کامپیوترها و لپ تاپ حاوی اطلاعات شخصی و خصوصی می باشند که بهتر است ورود به سیستم با نظارت کامل صاحب این کالا صورت بگیرد.

•    صرفه جویی در زمان

اگر تعمیرات کامپیوتر را در محل انجام داده و کار را به دست شخصی متخصص بسپارید می توانید مطمئنن باشید که در سریع ترین زمان در محل حاضر شده و خدمات کامپیوتری را در حضور شما و در مدت زمانی کوتاه انجام می دهد.

•    صرفه جویی در هزینه ها

یکی دیگر از مزایای تعمیرات کامپیوتر در محل مربوط به هزینه های رفت و آمد برای انتقال سیستم و تحویل آن از تعمیرگاه می باشد که با تعمیرات در محل می توان در این هزینه ها صرفه جویی کرد.

•    عدم بروز و تکرار مشکل

در صورتی که تعمیرات کامپیوتر در محل انجام گیرد کارشناس مربوطه موظف است سیستم را تست کرده و به شما تحویل دهد گاهی ممکن است به دلایل مختلف از جمله شلوغی تعمیرگاه سیستم شما تست نشود و مشکل همچنان وجود داشته باشد.

•    امکان آموزش

از دیگر نکات مثبت و مزیت های تعمیرات در منزل می توان به آموزش در حین تعمیر نیز اشاره کرد، در هنگام عیب یابی و تعمیر سیستم، شما در کنار کارشناس حضور داشته و می توانید مراحل کار را یاد گرفته و در صورت بروز دوباره ی مشکل خودتان آن را برطرف سازید.

خرید و فروش کامپیوتر

یکی دیگر از خدمات مجموعه ی رایانه کمک فروش سیستم های کامپیوتری می باشد که با بهترین قیمت انجام می شود، فروش انواع سیستم های رندرینگ، گیمینگ، سیستم های خانگی و اداری با ارائه ی مشاوره جهت خرید سیستم توسط این مجموعه با بالاترین کیفیت انجام می شود.

سخن آخر:

ضمن تشکر از همراهی شما تا پایان این مقاله، در صورت مواجه شدن با مشکلات مختلف سیستم های کامپیوتری و لپ تاپ در حوزه های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری و در صورت نیاز به حضور کارشناسان و تعمیرکاران مجرب در محل می توانید از طریق شماره های 909071540 یا 0217129 با کارشناسان رایانه کمک در ارتباط باشید.

منبع : aftabir.com

چرا NFT یک میمون میلیون‌ها دلار ارزش دارد؟

۲۴ بازديد

چرا NFT یک میمون میلیون‌ها دلار ارزش دارد؟

مجموعه‌ NFT‌ها اخیرا به یکی از پرطرفدارترین حوزه‌های بازار رمز ارزها تبدیل شده‌اند.

طبق گزارش سایت dAppradar، حجم معاملات 17 مجموعه توکن‌های بی‌همتا به رقمی بیش از صد میلیون دلار نیز رسیده است. یکی از همین مجموعه‌ها، میمون‌های کسل یا همان Bored Ape Yacht Club است.

مفهوم NFT

NFT مخفف عبارت Non Fungible Token است. واژه توکن، کاربردهای متفاوتی دارد اما در اینجا به معنی یک سند اعتباری الکترونیکی است. این سند اعتباری الکترونیکی نشان دهنده یک مقدار مشخص از یک واحد قابل معامله است. واحد قابل معامله می‌تواند ریال، دلار، یورو و یا ارزهای دیجیتالی باشد.

این سندها در شبکه‌ای به نام بلاک چین ذخیره می‌شوند. وظیفه بلاک چین این است که نشان دهنده مالک اصلی کالا چه کسی بوده و بعد به ترتیب به چه کسانی فروخته شده است.

فرض کنید شما اثری را به کمک فتومونتاژ در فتوشاپ خلق کرده‌اید و بخواهید آن را به فروش برسانید. هر شخص می‌تواند یک کپی از آن را دانلود کند و هیچ حق مالکیتی به شما پرداخت نکند. شما می‌توانید اثر خود را به یک NFT تبدیل کنید. حتی با از بین رفتن کالای فیزیکی خود اثر در قالب NFT از بین نمی‌رود. در حقیقت ان اف تی، به دارایی دیجیتالی گفته می‌شود که قابل جمع کردن باشد. این دارایی دیجیتال نیز ارزش خود را به صورت نوعی از رمز حفظ می‌کند. همان گونه که یک تابلو فرش و یا اثر هنری ارزش خود را حفظ می‌کند و نوعی سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید.

NFT میمون‌های کسل

s4_x753.jpg

 

باشگاه قایق تفریحی میمون‌های کسل درواقع یک پروژه NFT آواتار ساخته شده بر پایه اتریوم است. در حال حاضر تنها ?????? از NFT میمون‌های کسل وجود دارد و این به معنای کمیاب بودن آنها نیز است. علاوه بر کمیاب بودن این آثار، از نظر بصری چشم‌نواز هستند. مالکیت هر یک از توکن‌های Bored Ape NFT به عنوان کلیدی برای عضویت در یک بستر اختصاصی پاتوق آنلاین به نام Swamp Club نیز عمل می‌کنند.

زمانی که Bored Ape Yacht Club در ماه آپریل مصادف با اواخر فروردین ???? راه‌اندازی شد؛ هر NFT میمون‌های کسل با قیمتی کمتر از ??? دلار در طول یک روز به فروش رسید. اما پس از گذشت شش ماه، قیمت ارزان‌ترین میمون به ?? هزار دلار رسید. شاید جالب باشد بدانید که استیفن کاری نیز یکی از این آثار را خریداری کرده است.

به نظر می‌رسد Bored Ape NFT نیز در کنار کریپتوپانک  به آثار ماندگار آینده تبدیل خواهد شد. این امکان وجود دارد که زمانی برسد که میمون‌های کسل به قطعه‌های هنری نمادینی برای نمایش دادن ظهور جریان اصلی دنیای متاورس تبدیل شوند.

آیا یک میمون، میلیون‌ها دلار ارزش دارد؟

ان اف تی‌ها بزرگ‌ترین اتفاق 2021 بودند؛ نه تنها در حوزه تکنولوژی و فناوری بلکه در هر زمینه تمامی خبرهای جنجالی زیر سایه NFTها قرار گرفت.

این داستان همچنان در سال 2022 پر قدرت‌تر ادامه دارد. با اینکه زمان زیادی از موضوع فروش ان اف تی‌ها با قیمت‌های غیر قابل باور می‌گذرد. برای اکثر افراد این سوال وجود دارد که چطور ممکن است طراحی یک میمون که جذابیت چندانی ندارد، با چنین قیمت‌هایی به فروش می‌رسد.

معمولا بدین شکل است که زمانی که فردی از فروش NFTها انتقاد می‌کند؛ اولین پاسخی که دریافت می‌کند این است که هنوز به خوبی مفهوم هنر را درک نکرده است.

شاید جالب باشد بدانید که در هنگام خرید NFTها میمون‌های کسل شما نمی‌دانید کدام اثر هنری را می‌خرید. پس از انجام فرآیند خرید، اثر هنری نیز به شما نمایش داده می‌شود.

پس این جا به جایی و فروش با چه هدفی دنبال می‌شود؟

بخش از جواب این سوال مربوط به انتقال غیر قانونی پول یا همان پولشویی است  و یا کلاهبرداری از طریق بالا بردن غیر واقعی ارزش یک NFT.

بدین ترتیب کاربران گمان می‌کنند اثر با ارزشی است که قیمت آن رو به افزایش است. اما این تمام دلایل برای همه‌گیری آن نیست.

دلیل بعدی حمایت افراد مشهور و سلبریتی‌ها از ین کسب و کارها است. افرادی که رویای یک شب پولدار شدن را برای مردم عادی تبلیغ می‌کنند و از این روش درآمدزایی می‌کنند.

اگر به دنیای ارز دیجیتال، متاورس و NFT علاقه‌مند هستید پیشنهاد می‌کنیم به وبسایت ایران متا مراجعه کنید. در ایران متا ما اخبار روز متاورس و ارزهای دیجیتال را مورد بررسی قرار می‌دهیم و از هیچ خبر جدیدی در این حوزه بی‌اطلاع نخواهید ماند.

 

مقایسه اجمالی سوییچ های سیسکو

۲۰ بازديد

 

مقایسه اجمالی سوییچ های سیسکو

 

تکنولوژی FlexStack و FlexStack-Plus

Flexstack  نام تکنولوژی stacking است که برای سری سوییچ های اترنت 2960-S می باشد (تنها این سوییچ از این تکنولوژی استفاده می کند) Flexstack-Plus نیز برای سوییچ های کاتالیست سری 2960-X و 2960-XR استفاده می شود. هر دو تکنولوژی Flexstack و Flexstack-Plus نیاز به یک ماژول اکسترنال خاص برای استک شدن با یکدیگر و همینطور کابل Flexstack برای ارتباط با ماژولها دارند، که بدون این ماژول stacking عمل نمی کند.

 به گزارش بخش خبری نمناک اتصال سوئیچ ها به یکدیگر از طریق اتصال به وسیله این ماژول مخصوص، باعث می شود که سوئیچ های درون استک به صورت یک سوئیچ واحد عمل می کنند. تکنولوژی FlexStack و FlexStack-Plus با استفاده از ساختارهای درونی، مانند 1+N Redundancy، دسترسی بالا (HA) و قابلیت پیش تنظیمی، میتوانند مجموع هزینه ها را کاهش دهند، که در سوئیچ هایی که به صورت standalone استفاده می شود، وجود ندارد.

ویژگی های HA مثل EtherChannel و FlexLinks که بین اعضای یک استک کار می کند، موجب بالا رفتن طول عمر و اتصالات شبکه می شود. FlexStack-Plus بر پایه FlexStack است. FlexStack، در سال 2010 در سری سوئیچ های 2960-S و تکنولوژی FlexStack-Plus در سال 2013 با ماژولهای سری 2960-X و 2960-XR از سری سویچ های اترنت (کاتالیست) سیسکو معرفی شد.FlexStack-Plus به نوعی بهبود یافته FlexStack است.

پهنای باند آن به دو برابر افزایش یافته و اجازه می دهد تعداد سوییچ های بیشتری عضو استک شوند. پهنای باند FlexStack-Plus برای اعضای یک استک تنها 4Gbps در مقایسه با 20Gbps برای FlexStack می باشد. شما می توانید از طریق تکنولوژی FlexStack-Plus، 8 سوئیچ 2960-x یا 2960-XR و در FlexStack، تنها 4 سوئیچ 2960-S را عضو یک استک کنید.

نکته مهمی که در ارتباط با سری های XR وجود دارد اینست که لایسنس های OS  میتواند در برخی از پارت نامبر ها از لایه سوم ((IP Basedپشتیبانی کند.

معرفی محصول سوییچ سیسکو WS-C2960S-48LPS-L

قابلیت HA و Redundancy

اتصالات پرسرعت تکنولوژی Flexstack، ارتباطات پایدار (Redundant) را از هر عضو استک به عضو دیگر فراهم می آورد. در معماری stacking، مسیر داده اضافی (data path redundancy) قرار داده شده است.

n4_62vt.jpg

به این شکل که بین هر 2 عضو درون استک، 2 مسیر فیزیکی از طریق کابل استک قرار داده می شود که اتصال سوییچ های درون یک استک با کابل استک، یک مسیر redundant را فراهم می کند.

قابلیت stacking، در دسترس بودن سوییچ های اترنت را به وسیله قابلیت redundancy برای هر دو سوییچ فیزیکی و پورت های uplink ایجاد می کند. (یعنی یک ارتباط همیشگی پایدار فراهم می کند.) زیرا، تمام اجزای استک با لینک مستقل به سوییچ لایه بالا متصل می شوند و با از دست رفتن (قطع شدن) یکی از سوییچ ها یا یکی از اینترفیس های uplink، از دردسترس بودن شبکه جلوگیری به عمل نمی آید. یا در کل شبکه down نمی شود.

از آنجاییکه هر سوییچ logical چندین پورت uplink دارد، سوییچ logical هنوز هم متصل به شبکه است زیرا حداقل یک پورت uplink فعال دارد.

معرفی سوییچ سیسکو WS-C2960X-48TD-L 

Mixed FlexStack

Flexstack-plus با نسخه های پیشین 2960-S و Flex-stack سازگار است. ترکیب 2960-X و 2960-S به عنوان اعضای یک Stack شدنی است. هنگامیکه درون یک اسنک اعضایی مانند 2960-X و 2960-S وجود داشته باشند، Flexstack-Plus توانایی های خود را در حد یک Flexstack پایین می آورد طوری که پهنای باند استک به 40Gbps می رسد و بیشینه اعضای یک استک به 4 عضو می رسد.در این متن منظور از 2960، سوییچ های سری 2960-X و 2960-XR و 2960-S است مگر در جایی به طور ویژه نمونه خاصی نام برده شود تفاوت Flexstack و Flexstack-Plus در جدول زیر مشخص شده است.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره 2960-X و 2960-XR به بخش Campus LAN Access Switchesدر سایت cisco.com مراجعه کنید.Flexstack و Flexstack-Plus به عنوان بخشی از معماری شبکه توسعه پذیر، به راحتی و سریع امکان تدارک و مدیریت تعداد بیشماری سویچ را در هر مقیاسی به ما می دهد.

Why Stack Ethernet Switches؟

استک کردن سویچ های اترنت، مجموع هزینه های مدیر شبکه و هزینه های نگهداری شبکه را کاهش می دهد، زیرا دستگاه های کمتری برای مدیریت وجود دارند و همچنین، زمان دردسترس بودن (uptime) شبکه به وسیله قابلیت redundancy افزایش می یابد. شکل 1 دو روش توسعه سوییچ های اترنت در لایه access را نشان می دهد.

 

در هرکدام از موارد، 4 سویچ اترنت به سویچ core (6509switch) متصل شده اند.سناریوی توسعه داده شده در سمت چپ، 4 سویچ را نشان می دهد که با کابل های مشابه در کنار یکدیگر قرار گرفته اند؛ اما در یک استک نیستند. (به صورت standalone هستند) هر سویچ standalone در سمت چپ، 2 پورت uplink در لایه distribution دارد که در یک گروه Etherchannel با یکدیگر ترکیب شده اند و 4 سویچ در شکل سمت راست با تکنولوژی Flexstack-Plus با یکدیگر استک هستند. (لینکهای Flexstack-Plus به رنگ قرمز در شکل نشان داده شده اند.) استک، 4 پورت uplink در لایه distribution دارد، زیرا Flexstack از قابلیت Etherchanneling اینترفیس های اترنت قرار گرفته درون یک استک پشتیبانی می کند. هنگامیکه تمامی سویچ ها در یک استک هستند، می شود از تمامی مزایای EtherChannel بهره مند شد. وقتی که سویچ ها دورن یک استک قرار می گیرند، تمامی مزایای گروه بندی EtherChannel برای آنها حفظ می شود. که همانطور که در شکل ملاحظه می کنید 4 پورت uplink درون یک گروه Etherchannel با یکدیگر قرار گرفته اند.

مقایسه ای کامل تر از انواع سوییچ 2960 را می توانید در شکل زیر ببینید

 

 

برای کاهش درد ایمپلنت چه باید کرد؟

۲۲ بازديد

برای کاهش درد ایمپلنت چه باید کرد؟

همان طور که می دانید ایمپلنت دندان روشی برای جایگزینی دندان یا تعدادی از دندان های از دست رفته است. ایمپلنت ظاهری مانند پیچ دارد که باید درون استخوان فک به صورت کامل جای گرفته و جوش بخورد تا عملکردی مانند ریشه طبیعی دندان داشته باشد. درمان ایمپلنت روشی نوین و جایگزین تاج دندانی و دندان مصنوعی است.

اغلب افراد برای انتخاب این روش کمی دچار نگرانی بابت درد آن می شوند. زمانی که کاشت ایمپلنت انجام می شود شما دردی را حس نخواهید کرد زیرا ناحیه جراحی بی حس شده است و جای نگرانی نیست. دردی که حین جراحی ممکن است حس کنید به اندازه کشیدن یک دندان معمولی است. زیرا در این جراحی باید بافت و ساختار استخوان فک و لثه کنار زده شود تا ایمپلنت درون استخوان فک جای داده شود.

برای کاهش درد ایمپلنت چه باید کرد؟

پس از کاشت ایمپلنت ممکن است برخی افراد کمی حس درد داشته باشند به همین علت  سوال بیماران این است که  بعد از ایمپلنت چند روز درد داریم؟ مسکن قوی برای درد ایمپلنت چیست؟ و یا بعد از ایمپلنت چه دارویی بخوریم؟ یا درد ایمپلنت چند روزه ؟  برای کاهش درد ایمپلنت چه باید کرد؟

در ابتدا باید بگوییم که درد بعد از ایمپلنت باید ریشه یابی شود و علت آن یافت شود، سپس اقدام به رفع آن درد نمود. به دلایل مختلفی میزان درد هر فرد پس از ایمپلنت با دیگری متفاوت است. با ما همراه باشید تا در این مقاله به عواملی که می تواند درد بعد از ایمپلنت را کاهش دهد بپردازیم.

علت درد پس از ایمپلنت دندان چیست؟

هنگامی که جراحی انجام می شود درد در ناحیه ایمپلنت شده زیاد نیست به میزانی است که گویی یک دندان کشیده شده است. اما پس از اینکه بی حسی موضعی از بین رفت ممکن است همچنان بیمار درد را تحمل کند که در این صورت باید علت درد پس از ایمپلنت را پیدا کرد؟ اولین عامل درد بعد از ایمپلنت دندان تغییراتی است که در بافت و ساختار لثه به وجود آمده است.  هنگامی که جراحی انجام می شود عروق و بافت های خوبی و عصبی، بافت های استخوانی و نرم در این جراحی در گیر می شوند.

برای کاهش درد ایمپلنت چه باید کرد؟

ایمپلنت دندان از بهترین درمان ها برای جایگزینی بی دندانی می باشد و برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه ایمپلنت های دندانی به لینک زیر مراجعه فرمایید.

قیمت ایمپلنت دندان در تجریش

به همین علت بعد از از بین رفتن بی حسی ممکن است شما کمی درد را احساس کنید. بهتر است در صورتی که در ناحیه جراحی درد احساس کردید، یک مسکن قوی برای درد ایمپلنت مصرف کنید. البته پزشکان پس از جراحی مسکن هایی را برای شما تجویز می کنند که بهتر است بلافاصله پس از جراحی تا آخرین عدد از قرص ها را طبق برنامه ای که برایتان تنظیم میشود مصرف کنید.

برخی افراد می پرسند بعد از ایمپلنت چند روز درد داریم؟ مدت زمان درد بعد از ایمپلنت برای هر فرد با توجه به شرایط بدنی فرد متفاوت است. شرایط فیزیکی و شرایط سلامتی هر فرد و میزان مهارت جراح می تواند برای هر فرد در تعداد روزهایی که باید کمی درد را تحمل کند تاثیر گذار باشد. اما معمولا 10 الی 15 روز پس از ایمپلنت دندان درد طبیعی است

 چه عواملی باعث تشدید درد پس از ایمپلنت دندان می شود؟

جهت پاسخ به سوال اینکه بعد از ایمپلنت چند روز درد داریم یا برای تسکین درد بعد از ایمپلنت چه دارویی بخوریم باید بگوئیم که تقریبا 15 روز پس از ایمپلنت طبیعی است کمی احساس درد داشته باشید و بهتر است با مصرف داروهایی که پزشک برای شما تجویز کرده است درد را تسکین دهید.

برای کاهش درد ایمپلنت چه باید کرد؟

 اما عواملی هستند که باعث تشدید دردر پس از ایمپلنت دندان می شوند. عواملی که موجب تشدید ایمپلنت می شوند عبارتند از :

  1. در صورتی که فک دارای تراکم استخوانی کافی نباشد طبیعی است ک ایمپلنت ضعیف بوده و از بین می رود. در این صورت باید ایپپلنت از داخل فک خارج شده و درمان های تکمیلی انجام شود سپس اقدام به کاشت ایمپلنت جدید نمایند. اگر اقدام به تعویض آن نکنند در این صورت ایمپلنت فرد شل می شود و همین باعث تشدید درد در ناحیه جراحی می شود.
  2. در صورتی که قبل از کاشت سلامت لثه بررسی نشده باشد ممکن است پس از کاشت ایمپلنت عفونت باعث تشدید درد برای بیماران شود و شاید بیمار دچار ورم لثه بعد از ایمپلنت بشود.
  3. گاهی ممکن است ایمپلنت دندان به خوبی با استخوان فک بیمار پیوند نخورده باشد و بدن بیمار آن رارد کنند و پس بزند. در این صورت بیمار باید درد شدیدی را تحمل کند. درمان این نوع مشکل تعویض نوع و جنس ایمپلنت و کاشت مجدد آن است که مستلزم پرداخت هزینه بالایی نیز هست.
  4. گاهی ممکن است حین جراحی مته دندانپزشکی به استخوان اطراف ناحیه جراحی آسیب رسانده باشد و پزشک متوجه این آسیب نشده باشد. در این صورت پس از کاشت فرد درد شدیدی حس می کند.
  5. همچنین ممکن است این مته دندان پزشکی به عصب های اطراف ناحیه ایمپلنت آسیب وارد کرده باشد در این صورت نیز درد شدیدی به بیمار وارد می شود. البته این مورد بسیار نادر است .

 برای کاهش درد ایمپلنت چه باید کرد؟

پس از آنکه جراحی کاشت ایمپلنت به اتمام رسید اغلب متخصص جراحی دندان پزشکی به شما مراقبت های لازم را توصیه می کند که بهتر است آن ها را به صورت دقیق انجام داده تا دچار دندان درد نشوید. مسکن قوی برای درد پس از ایمپلنت معمولا تجویز می شود که با مصرف آن در مدت تعیین شده می توانید درد را کاهش دهید.

فیلم ایمپلنت دندان

 ضمنا می توانید با رعایت بهداشت دهان و دندان از ایجاد در  بر اثر عفونت یا تجمع باکتری جلوگیری کنید. در صورتی که احساس درد داشتید می توانید از دهانشویه و یا آب نمک برای ضد عفونی دهان استفاده کنید. و اگر درد در ناحیه جراحی زیاد شد بهتر است از کمپرس آب یخ استفاده نمائید تا درد را کاهش دهید. از نوشیدنی هایی که سرد و خنک هستند استفاده کنید تا درد دندان بعد از ایمپلنت کاهش یابد.

البته اولین اقدامی که باید انجام دهید این است که به پزشک مراجعه کنید تا ریشه درد را برای شما پیدا کنند سپس در صورتی که این درد طبیعی بود بهتر است از روش های بالا برای تسکین درد استفاده کنید.