تكنولوژي POC انقلابي در نصب دوربين هاي مداربسته

۲۵ بازديد

تكنولوژي POC انقلابي در نصب دوربين هاي مداربسته

 

 

شايد اخيرا اسم تكنولوژي POC به گوش شما خورده باشد. شايد هم قبلا در طول نصب دوربين مداربسته به ساختن چنين تكنولوژي براي دوربين هاي مداربسته فكر كرده باشيد. تكنولوژي POC براي دوربين هاي آنالوگ يكي از ايده هايي است كه ميتواند روند و كارايي نصب دوربين هاي مداربسته را كاملا تغيير دهد.

POC چيست؟

در ساده ترين تعريف POC همان معادل POE در دوربين هاي مداربسته آنالوگ است. با استفاده از تكنولوژي POC شما ميتوانيد دوربين هاي مداربسته خود را از طريق كابل تصوير (كواكسيال) تغذيه هم كنيد. پس ديگر نيازي به كشيدن كابل برق و تصوير مجزا براي هر دوربين و قرار دادن منبع تغذيه نداريد. همه دوربين هايي كه به DVR متصل شده اند گذشته از ارسال تصوير، برق خود را هم از طريق همين دستگاه دريافت مي كنند.
استفاده از اين تكنولوژي مي تواند زمان نصب دوربين هاي مداربسته را به شدت كاهش دهد و همچنين عيب يابي و تعمير سيستم هاي آنالوگ را ساده تر كند.

POC چطور كار مي كند؟

نحوه كار POC كمي با POE متفاوت است. در تكنولوژي POE از دو رشته از سيم هاي كابل شبكه براي تغذيه تجهيزات استفاده مي شد. اما در كابل هاي كواكسيال رشته اضافه اي وجود ندارد، به همين خاطر متخصصان، برق را از طريق مغزي و شيلد كابل ارسال مي كنند. سيگنال تصوير دوربين هم توسط يك Encoder بر روي ولتاژ ارسالي سوار مي شود و در محل دريافت مجدد توسط Decoder به شكل سيگنال تصوير ديجيتال در مي آيد. البته اين تنها روند عمومي كار اين تكنولوژي است و جزئيات تخصصي نحوه كار آن بسيار طولاني تر است.

محدوديت ها در سيستم POC

گذشته از تمام مزاياي سيستم POC اين سيستم محدوديت هايي هم دارد. بزرگترين محدوديت اين سيستم، حدود بودن نوع دوربين و DVR در سيستم مداربسته است. در صورتي كه بخواهيد دوربين هاي آنالوگ را به صورت POC تغذيه كنيد، خود دوربين ها حتما بايد اين تكنولوژي را پشتيباني كنند. دستگاه DVR هم حتما بايد داراي خروجي هاي POC باشد. در صورتي كه يكي از اين دو شرط برقرار نباشد شما بايد دوربين را به صورت مجزا تغذيه كنيد. در ضمن به ياد داشته باشيد كه تكنولوژي POC تنها براي دوربين هاي آنالوگ نسل جديد (آنالوگ HD) قابل استفاده است و دوربين هاي آنالوگ قديمي نمي توانند POC باشند.
سيستم هاي POC همچنين داراي محدوديت كابل هم هستند. در سيستم هاي فعلي فاصله دوربين تا دستگاه DVR نميتواند بيش از 200 متر (در دوربين هاي هايك ويژن) باشد. با توجه به ولتاژ پايين تغذيه دوربين ها، افت ولتاژ در كابل بالا خواهد بود و نمي توان دوربين ها را در فواصل بالا تغذيه كرد. پس براي دوربين هاي با فاصله بالاتر از 200 متر بايد به صورت جداگانه كابل برق بكشيد.

 

 

منابعي براي مطالعه بيشتر:

  1. آينده سيستم نظارت تصويري در املاك
  2. چگونه ابداعات امنيتي آزادي را ارتقا داده و از جان افراد جامعه حفاظت مي‌كند؟
  3. دوربين مداربسته شناسايي چهره
  4. نصب دوربين مداربسته / مشكلات نصب دوربين مداربسته
  5. دوربين مداربسته
  6. بهترين دوربين مدار بسته ؛ برترين‌هاي سال 2020
  7. دوربين حرارتي و تشخيص تب ناشي از ابتلا به ويروس كرونا
  8. درباره دوربين هاي مداربسته بيشتر بخوانيد!
  9. شركت Hanwha Techwin محصولات جديد DVR را تحت پلتفرم WiseNet HD به بازار ارائه كرد.
  10. دوربين مداربسته 12 مگاپيكسلي جديد از شركت VIVOTEK
  11. چطور براي سيستم نظارت تصويري هاردديسك انتخاب كنيم؟
  12. نحوه مشاهده تصوير دوربين IP بر روي لپ تاپ
  13. آموزش نصب و جانمايي دوربين در فضاي پاركينگ
  14. از كانال صفر دوربين هايك ويژن چه مي دانيد ؟

تكنولوژي پردازش تصوير يا VCA چيست ؟